یک دنیا عکس و یک دنیا حرف -2

دوستان عزیزتر از جان ابتدا پست قبلی رو بخونید و ببنید . با تشکر  
 1-


2- 

سمت شما هم پروانه ها زیاد شدند؟ اینجا که با کلونی پروانه ها مواجه هستیم . توی مستندهای خارجی که وقتی این حجم از پروانه ها دیده میشه ازش با عنوان مهاجرت پروانه ها یاد میشه اما تو ایران داستان کمی فرق میکنه و ما ایرانی ها ظاهرا روحیه منعطفی نسبت به این حجم نداریم . من که واقعا ناراحت میشم که این پروانه ها هی خودشونو به ماشین میزنند و حس می کنم خودکشی میکنند . حیف این همه زیبایی نیست . 

3-

4- 

5- 

این عکس به نظر من که چیزی کم نداره شما چی با من موافقید؟ . اون گل های آبی ( چقدر ناراحت میشم که اسمشو نمی دونم )، اون جُودَرها ( اینجا به این جُوهای خود رو که در طبیعت و مزارع کشاورزی پیدا می شوند جُودَر گفته میشه ، سمت شما اسم دیگه ای داره آیا)، اون کفشدوزک و اون پروانه ها آدم مجاب به شکر میکنه 

6- 

شما در کنار اتیش با کمی دقت با وسیله ای مواجه میشد که توی منطقه ما بهش میگن گداجوش و یا در اصطلاح عامیانه تر قُلقُلی ( شما واژه ای دیگه ای دارید در لجهه محلی تون ) این گداجوش در اصل برمیگرده به وسایل چوپانی و در واقع برای جوشندن آب استفاده میشه و جالبیش اینجاست که  فکر میکنم به خاطر شکل استوانه ای خودش آب رو خیلی سریع جوش میاره . نکته ای باید گفته بشه اینکه ما بین خودمون به لحظه جوشیدن آب  میگم آب کَپر کَپر میزنه . البته که منعی این کمله کاملا چیز دیگه ای هست و در واقع به خونه ها و یا در تعریف دقیق تر به سایه بون هایی که به صورت قوسی شکل از شاخه های درختان نخل ساخته میشه کپر گفته میشه و بیشتر این کپرها در مناطق جنوب و گرمسیری کشور مثل سیستان و بلوچستان و کرمان دیده میشه . این گداجوش مسعود هست . و داخلش ما آویشن هایی که هفته پیش جمع کردیم  دم کردیم و نوش جان فرمودیم . جای شما خالی طمع عالی داشت . 

7- 

این سنگی که کنار این آقا می بینید سنگ قبر هست و اینجا قبرستان قومی به نام گبرا ها . در زمان قدیم در ایران  به قومی که دینی غیر از اسلام داشتند در اصطلاح قوم گبرا می گفتند. عموما این قوم در هیچ روستایی پذیرفته نمی شدند و بلاجبار بیرون از روستا ها  و در کوه ها زندگی می کردند و همون جا هم دفن می شدند. این سنگ ها عموما بین دو تا سه متر و حتی بیشتر طول داشتندو سنگ هایی قطوری هم بودند که نشون دهنده وزن زیاد شون بوده . نکته قابل توجه چگونگی جابجایی این سنگ ها هست . واقعا جای تعجب داره . من یک پست در مورد روستای ریاب گناباد اینجا نوشتم و در خصوص قنات ها توضیحاتی دادم . اونجا هم کارهای عجیبی رخ داده بود.  

8 -

نفر اول توی عکس مسعود هست . همون مسعودی که در این دو پست بهش اشاره کردم . نکته اینکه مسعودها کلا خوبن  و تو دل برو .  مسعود منطقه خوب میشناسه و میتونه واقعا راهنمای خوبی باشه. خیلی پسر گلی هستش . کلا هم با لهجه صحبت میکنه و بی ریاست کلا. چند برنامه ای که به طور مستمر با گروه میادو ما هم جفت شدیم . در ضمن عکس های خیلی خوبی میگیره و همچنین گیاه شناس خوبی هم هست . نرم نرمک داره به من اموزش میده . خلاصه اینکه در نبود احسان و امیر ، جاشون خوب پر کرده . ما دو تا کلا با هم هستیم . اینجا هم رفتیم خلوت رامین بهم زدیم 

9- 

آیا به نظرتون من توی عکسها نخندم و دلقک بازی در نیارم ؟ اینجا ک هی به من ایراد می گیرند که یک دقیقه آروم نمیشی تو . البته من دلیلم اینکه اگر توی عکس جدی باشی و از تاریخ اون عکس مدت طولانی بگذره و دوباره عکس رو ببینی برات لذتی نداره . حالا شما بگید من جدی باشم آیا ؟

10 - 

این هم عکس آخر در ستایش هنر عکاسی مسعود . این یکی مسعود که از این هنر بی بهره هست 



حرف آخر اینکه به برکت بارشهای امسال طبیعت کشورمون بسیار بسیار  نسبت به این چند سال خشکسالی، آباد شده و حیف که ما ازش لذت نبریم . من همه عکس ها و پست ها اینجا میذارم که شما رو تقریب کنم که تن بدید به این اتفاق خوب و ازش لذت ببرید . البته خواهشی که دارم اینکه این طبیعت کثیف نکنید 

نظرات 6 + ارسال نظر
انسان شنبه 4 خرداد 1398 ساعت 10:25 ب.ظ http://1398siyah.blogsky.com

تو لباس ابیه هستی؟؟؟

چه ماشالله شیرنی شما
خوش اومدید

Baran یکشنبه 5 خرداد 1398 ساعت 03:43 ب.ظ http://haftaflakblue.blogsky.com/

همممم
اون گلای آبی.از خانواده ،فراموشم نکن هرگزِ.سرچ کنین.تصاویرش موجود

چقدر زیبانچقدر پروانهه نازِچه خوشه گندمییادِ سیما بینا جان افتادم،خوشه های گندم دسه دسه دسه

چه بوی هیزمی
شما همین جور تو عکس ها راحت باش لطفا
تصاویر همه عالی.ممنون بابت عکس ها و
توضیحات
سرزمین تان آبادو
خرم

اون گل های آبی برام جالب شد. چه اسم جالبی داره
سیما بینا که برای خودش صاحب سبک در موسیقی فولکلور ایران
اره خودمم همین نظرو دارم ک راحت باشم
خب من توضیح دادم اما شما توضیح ندادی در مورد عکس ها

na30m یکشنبه 5 خرداد 1398 ساعت 05:53 ب.ظ

همیشه بخند..حال خوبشی به ما هم منتقل میشه.. عکس ها عالی بودن مرسی
همیشه دلتون شاد

این شکلی قبول نیست
من که میخندم
تازه میخوام برام دندونامو درست کنم ک اگر این اتفاق بیافته اونوقته ک کولاک می کنم

بهامین یکشنبه 5 خرداد 1398 ساعت 06:18 ب.ظ http://notbookman.blogsky.com

این عکسا از شروعش خاص و ویژه...
تصویر اول،سکون و آرامش آب،فوق العاده اس،آرامش عجیبی داره.
پروانه و قشنگی های جزیی که با خودش داره،این موقع بی مقدمه قدرت بینظیر خدا واسم مرور میشه.

خدای من اون گلای آبی چقدر خوشگله تا حالا ندیده بودم .خیلی رنگش خاص و قشنگه .

آتیش و شعله های پر حرارتش ،منو یاد سیب زمینی میندازه و قارچ کبابی
چقدررجالب قبرهای ایستاده،هیچ اطلاعی نداشتم ،مرسی بابت توضیحات جامع و دقیق

اصلا بنظر من توی هر عکسی باید خندید و لبخند زد ،انرژی و نشاطش به مخاطب عکس هم منتقل میشه.
عکس آخر فوقالعاده اس و هنری.
الهی همیشه بخندین

در مورد این گلها پستی منتشر می کنم
سیب زمینی آتیشی با شما موافقم اما قارچ کبابی خیلی خوب نمیشه یعنی اصلا خوب نمیشه یکی دوبار من امتحان کردم سوخت کلا . شما روش خاصی برای کباب کردن قارچ دارید
این قوم گبرا که براتون نوشتم در اصل از زاده گاه من یعنی شهرستان خواف اومدن . خدا رو چه دیدی شاید ابا و اجداد من برگرده به اونا
اره منم با شما موافقم مهم انتقال انرژیه هست
سلامت باشید و شاد

na30m دوشنبه 6 خرداد 1398 ساعت 12:54 ب.ظ http://nasimeshqjonun.blogfa.com

2 سمت ما هم پروانه ها زیاد شدن اما به نظر من هر چیزی متعادلش خوبه و زیادیش کمی نگران کننده.. اون برخورد پروانه ها با شیشه ماشین شما یا پنجره اتاق من هم دلیلش همین ازدیاد هست اگر کمیتشون متعادل بود اینطوری نمیشد ..


5 خیلی قشنگه واقعا..


6 یاد آتیش کنار دریا و یه جمع دوستانه و گیتار و حال خوبم افتادم البته انصافه اونشب دریا اینقدر آروم نبود که بشه همچین عکس قشنگی ازش ثبت کرد

7 جالبه تا به حال در موردشون چیزی نشنیدم!!

10 میتونست خیلی قشنگ تر باشه.. فضای عکاسیشو خیلی دوست دارم


*راضی شدید ان شاء الله؟

به نکته خوبی در مورد پروانه ها اشاره کردی
اون گل ها به اسم فراموشم نکن معروف هستند
خوبه به یاد دوستان افتادید و چه بد که شما از این خاطرات چیزی نمیگید
در مورد عکس 10 خیلی بی انصافی کردی
با شناختی که از شما دارم این حجم از کامنت و توضیحات رضایت بخش هست

na30m دوشنبه 6 خرداد 1398 ساعت 12:57 ب.ظ http://nasimeshqjonun.blogfa.com

منم سه چار سالی هست دندونای جلوییم خراب شده و خیلی وقته فرصت قهقهه زدنو ازم گرفته.. همیشه به لبخند با لبای بسته بسنده میکنم.. خدا پولشو برسونه

من لازمه که درست کنم ی سه میلیونی هم هزینه داره . پول دارم نمیخواستم استفاده کنم ولی چاره ای نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد